O autorze
Lobbysta europejski czynnie zaangażowany w promowanie idei przemysłów kreatywnych w Polsce oraz polskiej kreatywności Europie.

KanBo

kan.bo
Dynamiczne środowiska pracy potrzebują z jednej strony rozwiązań innowacyjnych, które usprawnią modele ich działania, z drugiej - filozofii, która zapewni im równowagę. KanBo, wyglądające na pierwszy rzut oka na bardzo funkcjonalne narzędzie usprawniające organizację pracy dowolnego przedsiębiorstwa, jest według jego twórców, przede wszystkim ideą.

Dla zaznajomionych z modelami zarządzania KanBo może skojarzyć się z metodą Kanban. I słusznie. Jego założeniem jest praca w środowisku, gdzie każdy zaangażowany w dany projekt ma dostęp do wszelkich informacji związanych z jego realizacją. Interfejs zaprojektowany został tak, aby można było na bieżąco uzupełniać postępy pracy, poszerzać zakres zadań, które nie były wcześniej przewidziane, oraz zidentyfikować osobę odpowiedzialną za wykonanie każdego zadania. W ramach tej aplikacji możliwe jest bieżące załączanie dokumentacji towarzyszącej pracy i szczegółowo określić osoby, które mogą mieć do niej dostęp.

W praktyce KanBo pozwala zaoszczędzić czas i energię, często zużywane niepotrzebnie na poszukiwaniu konkretnych informacji czy osób mogących je posiadać na każdym etapie realizacji projektu.



KanBo jest intuicyjnym narzędziem, do obsługi którego nie wymagane jest angażowanie działu IT, ani intensywne szkolenia. To elastyczna aplikacja, która dostosowuje się do systemów już funkcjonujących w zespole, a jednocześnie podatna na dopasowanie zgodnie z potrzebami klienta.

KanBo jest narzędziem dedykowanym dla biznesu bez względu na jego specyfikę. Oprogramowanie dostosowuje się do środowiska, a użytkownicy mają możliwość dokonywania własnych zmian w jego funkcjonowaniu zgodnie ze swoim zapotrzebowaniem.Procesy staja się przejrzyste przez co można szybko zidentyfikować i usunąć zatory oraz wprowadzić ulepszenia bardziej odpowiadające rzeczywistym, dynamicznym potrzebom rynku.
Doskonale sprawdza się w dużych środowiskach, a dzięki swej funkcjonalności redukuje powstawanie tzw shadow IT. To zjawisko występuje w dużych korporacjach, kiedy niektóre działy same organizują swoje wewnętrzne platformy, w efekcie czego praca ta odbywa się poza polem widzenia i kontrolą głównego działu IT firmy. W przypadku KanBo – jest to narzędzie nad którym może sprawować pieczę dział IT, choć jego intuicyjność pozwala na samodzielną obsługę bez konieczności wzywania na odsiecz specjalistów.

Niewielki 20 osobowy zespół ze Szczecina dostarcza swój produkt dla ponad 200 firm na całym świecie. Wśród klientów KanBo są tacy giganci jak LSI (jeden z liderów produkcji symulatorów wojskowych) z USA, Swisscom – operator telekomunikacyjny w Szwajcarii, czy edna z największych firm budowlanych w Europie – austriacki Strabag.

Celem KanBo jest usprawnienie pracy i komunikacji w firmie. Dzięki przejrzystym zasadom, jakie oferuje to narzędzie, również atmosfera w zespole jest zdrowa i pozbawiona niedomowień – tak o KanBo mówi Arkadiusz Gos. Nie mówi o sobie marketingowiec, czy specjalista od PR. Arek to ewangelista, głoszący wizję rozwoju w przyjaznym środowisku, a KanBo, jak mowi, to nie tylko narzędzie to przede wszystkim filozofia.
Trwa ładowanie komentarzy...